Kochana! Miałem Ci wczoraj odpisać...


Miłość w czasach zaborów ...
Kochana! Miałem Ci wczoraj odpisać ale ta pierwsza godzina kursów wieczorowych tak się szczęśliwie zaczęła, iż wyszedłszy z domu o godzinie 6 3/4  wieczór, wróciłem dopiero o 4 po północy; wobec tego to co miałem robić wczoraj, robię dopiero dzisiaj. Miałem Ci jeszcze podczas pobytu w Krakowie powiedzieć, iż nie musisz tak punktualnie odpisywać, gdyby Ci się czasem nie składało wychodzić do miasta z listem, to ja się wcale o to nie pogniewam, jeżeli punktualnie odpowiedzi nie dostanę. Posyłam Ci ilustrację do tej sceny z Pana Tadeusza, jak Zosia karmi ptactwo; sądzę, że ta ilustracja i tych parę słów pod nią umieszczonych przypomną Ci przyjemne chwile sierpnia kiedy to wieczorami, czytałem Ci Pana Tadeusza, a później….

Całuję cię serdecznie. Twój F.


                                                                                                            Rzeszów 8/II 1913




                                           PocztówkaZosia z Pana Tadeusza A.Mickiewicza”
                                                  na podstawie ilustracji Tadeusza Korpala
      
                    
Karta pocztowa została wysłana z Rzeszowa w 1913 roku do ukochanej Wielmożnej Maryi Scherzówny, wraz z listami Wielmożnych Państwa Chłopeckich.




Komentarze

Popularne posty