Czerwiec 1921 roku

Pod koniec miesiąca maja powróciłem do Łańcuta. Słońce świeciło od brzasku do zmierzchu.  Słowiki śpiewały pod mym oknem, kwiaty balsamicznie pachniały, zbiory okazały się najpiękniejsze od czasów wojny. Pierwszego czerwca 1921 roku telefonem z Paryża doniesiono, że stan zdrowia wuja Mikołaja jest beznadziejny. Wyjechałem i zdążyłem przyjechać na czas, by pożegnać się, ale pękło koło jednego wagonu i spowodowało kilkugodzinne opóźnienie. Gdy w końcu pociąg zajechał na stację, czekał na mnie wuj Józef. Zrozumiałem, że wuja Mikołaja już nie było. Umarł spokojnie we śnie.*

Mikołaj Szczęsny Potocki (28 lutego 1845- 3 czerwca 1921) był dalekim krewnym hrabiego Alfreda III Potockiego. Zmarł w Paryżu, został pochowany na cmentarzu w Montrésor.  

Czarno-białe zdjęcie pokazuje fragment brukowanej uliczki z małymi murowanymi domami po bokach. Na końcu uliczki brama wjazdowa do zamku ruin zamku. 

Zamek Montrésor

źródło: europeana.eu 

*cytat za Alfred Potocki Pan na Łańcucie

Komentarze

Popularne posty